El proyecto: Killa - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lana - WaarBenJij.nu El proyecto: Killa - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lana - WaarBenJij.nu

El proyecto: Killa

Door: Lana

Blijf op de hoogte en volg Lana

19 Juli 2013 | Peru, Cusco

Kijk op deze link voor het verhaal over mijn vrijwilligersproject:
http://www.wereldsupporter.nl/lanadonse/blog/6684-el-proyecto-killa

  • 19 Juli 2013 - 21:28

    Bas:

    Hallo Lana,

    Het grappige is dus dat wellicht toch nog alles op z'n pootjes terecht komt. Doordat je nu echt contact met de kinderen kunt maken levert dat een prachtige ervaring op!
    Een ding is zeker: zij treffen het met jou als vrijwilligster.

    Weet je al dat wij hier een paar tropische dagen tegemoet gaan? Echt waar! ;-)

    Veel plezier en geniet van de indrukken en ervaringen die je opdoet!

    Liefs,

    Bas

  • 20 Juli 2013 - 00:14

    Sandra:

    Allerliefste waardevolle lana,

    Heel erg fijn voor jou dat je daar terecht bent gekomen waar je voor je gevoel op je plek zit. Dat is het allerbelangrijkste wat telt. Van Marit had ik begrepen dat je ziek was. Hoe gaat het nu met je? Naar aanleiding van mijn mail aan Enrique, Marit en Marcelo heb ik fijne reacties ontvangen. Ik wens je een mooie trip naar Puno en het Titicameer. Wie weet ben je inmiddels onderweg. Ik ga morgen en zondag andere uitstapjes maken, typisch Hollands, wandelen vanaf de Zilk naar het strand om te plonsen en zondag ga ik met een soort stoomtreintje vanaf een stationnetje in de Haarlemmermeer naar het Amsterdamse bos. Ik ben benieuwd naar de reiservaringen die ik zal opdoen. Nou lieverd ik ben heel erg blij dat je het naar je zin hebt en dat je vrijwilligerswerk kunt doen waar je vanuit je hart zo gemotiveerd voor naar Cusco bent gegaan en ik vind het heel erg moedig en knap van je dat je initiatief en actie hebt ondernomen een gesprek aan te gaan met Hoiti ( ik weet niet of ik zijn naam goed tik, je snapt denk ik wie ik bedoel, denk ik , wat jij denkt kan ik met geen mogelijkheid weten, behalve wanneer ik denk te weten wat je zou kunnen gaan zeggen naar aanleiding van mimiek, die zie ik op dit moment niet en door te vragen, wat denk jij? ) Het gaat je goed lieve waardevolle lana, ik hou van jou van hier tot in het heelal en verder, zo ver de liefde strekt.

    Te qiuero mucho mi amor, muchos besos de mama. Aqui hace mucho calor y todos esta muybien.

  • 20 Juli 2013 - 00:30

    Sandra:

    Allerliefste waardevolle lana,

    Omdat ik zoveel van je hou en omdat je zoveel waard bent zou ik het heel erg fijn vinden dat je me laat weten hoe jij je voelt. In Cusco kan ik ter plekke geenszins iet voor je betekenen, hoewel op afstand telefonisch altijd, welke tijd van de dag dan ook. Mijn mobiele telefoon ligt naast mijn oor als ik slaap en overdag draag ik hem in mijn kontzak. Heel veel liefdevol onvoorwaardelijk liefs van madre.

  • 20 Juli 2013 - 03:43

    Lana :

    Lieve mam,
    Lief dat je zo betrokken bent! Ik was inderdaad ziek dinsdag, waarschijnlijk toch iets verkeerds gegeten. Maar na 20 uur slapen en minder comfortabemle dingen was ik weer opgekna pt gelukkig! Dat had ik ookq ook gemaild in het bericht dat niet is aangekomen.. Mijn tweede mail heb je wel gehad toch? Internetcafés werken blijkbaar niet altijd even goed... Geen zorgen in ieder geval, en inderdaad ga ik zo op reis naar het Titicacameer voor het weekend, samen met Meghan! Het schijnt daar te sneeuwen op dit moment, daar is het wel echt winter dus. Heel anders dan de tropische temperaturen in NL! Heel veel liefs

  • 21 Juli 2013 - 22:04

    Sandra Bolten:

    Allerliefste waardevolle Lana van de hele wereld.

    Dank je wel voor je bericht en dank je wel voor de erkenning.lief dat je reageert zoals je doet en verwoord. Je tweede bericht heb ik ontvangen, gelezen en beantwoord. Ik heb geen idee of dat antwoord bij jou terecht is gekomen. Wat nu telt is dat jij je beter voelt. ik zal me nooit zorgen maken wanneer blijkt dat dit onnodig is, wanneer er iets is waar actie voor nodig is zal ik dat pogen te doen, op een manier waarbij ik alle partijen in waarde laat. weet je wat nou zo leuk was vandaag? dat kun je geenszins weten en daarom tik ik het. Vandaag bij de Geitenboerderij in het Amsterdamse Bos viel mijn oog op werkjes uit Peru afkomstig uit Titicaca, wat vind je daarvan? Such a coincidense. Is het toeval of bestaat toeval niet? Wat denk jij? ik heb iets Peruaans gekocht voor jou bij de Geitenboerderij in het Amsterdamse Bos. Peruaans souvenir from Holland. Werkelijk schattig en lief voor een schat van een lieverd. Omdat je het waard bent. Leeh leev lovedfeil sfeil nav ardnaS netloB. redeoM, eksmam, ejseomelemeom, erdam. giB guh, et oreiuq ohcum y sohcum soseb.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Hasta la vista!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Vrijwilligerswerk in Peru

Ongelooflijk snel, incredibly soon, incréible pronto (in mijn beste Spaans..)

Het is ongelooflijk, nog maar één nachtje slapen en dan vertrek ik eindelijk naar Peru! MORGEN gaat de langverwachte reis echt beginnen...
Eigenlijk is mijn reis al begonnen in mijn hoofd; al maanden ben ik er mee bezig. Ik leer Spaans, probeer me voor te bereiden op het leven in een compleet andere cultuur, bedenk dingen waarmee ik het opvanghuis extra zou kunnen helpen...

Maar hoe zal het nou echt zijn straks? Ik heb geen idee, werkelijk geen idee. Verhalen, foto's, ik heb me er allemaal in verdiept, maar pas als ik zelf in Peru ben, zal ik ervaren wat ze betekenen. Hoe zullen de mensen met elkaar omgaan? Hoe ziet het leven van de meisjes in het opvanghuis eruit? Wat voor gewoonten zullen de mensen in het gastgezin hebben? Hoe zal de sfeer in de stad zijn? En de omgeving? Hoe anders dan Nederland zal het zijn? Zouden er ook overeenkomsten met het leven in Nederland zijn? Ik probeer geen verwachtingen te hebben en pas op basis van mijn ervaringen het beeld te vormen.. Het enige wat ik verwacht, is dat bijna alles heel anders zal zijn. Maar wat dat 'anders' precies betekent, weet ik nog niet. Ik heb nog geen idee. Het is een onbeschreven blad, een blank page, una hoja sin definir (opgezocht in het woordenboek, weer wat Spaans geleerd). Ik ga ontdekken wat het betekent. En op die manier hoop ik zelf iets te kunnen betekenen voor de mensen in Peru.

Ook al wordt het voor jou, lieve lezer, ook een verhaal van een ander en geen eigen ervaring, ik hoop je te kunnen betrekken bij mijn reis en te laten zien hoe die andere wereld in Peru eruit ziet!

Recente Reisverslagen:

27 September 2013

Koop een boekje en steun Peru!

12 Augustus 2013

Perú, te extrañaré mucho

05 Augustus 2013

Condores en el Canyon de Colca

04 Augustus 2013

El proyecto segundo: Residencia de ancianos

30 Juli 2013

Inca Jungle Trail & Machu Picchu
Lana

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 4343

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Peru

Landen bezocht: